Portocalia

În Portocalia cresc portocale portocalii în portocali. Pe stradă. Decât că lumea din Portocalia se uită strâmb la om dacă adună portocale portocalii din portocali de pe stradă. Ziua. Că pe la amiaza nopții oamenii muncii dorm. Turiștii nu prea.

Carevasăzică mă plimbai tai tai prin Portugalia. Via das airport von Frankfurt. Mno, Portugalia asta e frumoasă ea, dupe cum reiese din poze. Și n-a fost chiar așa cald cum aș fi vrut eu. Și iar m-am caftit cu vanturile. Ceea ce iar reiese din poze. Ceea ce nu prea reiese din poze e ca Portugalia miroase a pește de toate națiile, a mucegai și a tămâie. Amu’, faptu că clima e cam umeda și îs bălți maaaaaaari și multe prin zonă (inclusiv aia de ține până în statele unite ale idioților) explică primele două mirosuri. Al treilea miros are altă istorie. Adicătelea mie nu-mi place mirosu’ de tămâie fiin’că deoarece are ceva d’a face cu morții. Și dacă nu-mi place îl simt de la juma’ de kilometru. Și în Portocalia se iezistă vr’o două groaze de biserico-catedrale. Care folosesc tămâia mai abitir decât folosesc io tutunu’. Bine, drept e că, faptul că nea’ Georgel, tipu’ care a făcut pe ghidu’ prin zonă, e catolic convins și ne-a plimbat prin 5 biserici in juma de oră a înrăutațăit vag situația. Da’ trecem peste.

Amu’, mancarea acasă la portughezi habar n-am cum e, da’ aia din restaurante e genială. Nicăieri în viața mea n-am vărut pizza cu cartofi prăjiți. Până în Braga. Unde chiar există. La un soi de împinge tava. Asta trecând peste faptu’ că garnitura general valabilă la cam toate soiurile de cărneturi ( inclusiv pește) e cartofi de diferite forme și orez. Adică amândouă în aceeași farfurie. Da’ salatele erau bune.

Altă chestie vag aiurea e că îs groaznic de multe case vechi abandonate. Și în unele părti zona veche a orașelor stă să cadă. Și am terminat miorlăiturile.

Ca fapt divers, coloana sonoră e dedicație pentru niscai personaje. Maine va zic prin ce orașe umblai.

Până atunci, ceasuri bune!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

