Măsuri

Alcoolicu’ din mine are probleme mari cu idiotu’ care a inventat sticla de bere de 330 de mililatrii. Și cu ăla care a făcut chestia asta măsura standard pe aici. Că te apuci tu, om cu sete mare în fizic să bei o bere, și cam pe când ar trebui să-i simți mai abitir gustu’…. se gată. Și tre’ să te apuci de alta. Și chestia se repetă. Și, până pricepi ce bei, poți liniștit să treci pe apă, că nu mai contează. Hâc! Asta trecând peste faptu’ că mă uit la denumirile de bere ca_capra în râpă. Că nu-mi zice nici una nimic. Și tre’ să cer informații despre culoare, gust, nivelu’ de alcool, și ce mama dreaq înseamnă ounce tradus în pahare. Drept urmare, am trecut pe concentrații mai mari de alcool/pahar de lichid ingerat.  Asta pentru că apa de la ghivetă nu se poate bea. Mi-a zis mie ursu’ polar de pe sticla de vodkă.

Și apropos de unitățile de măsură…. m-a pus ăl cu coarne să citesc o carte de bucate. Amu’ faptu’ că n-am priceput juma’ din ingrediente e relativ scuzabil, că si dacă reușesc să mi le traduc pe românește tot nu știu cum arată. Că-s chestii aduse de te miri ce popare migratoare din te miri ce părți ale lumii. Și migratorii ăștia n-au prea trecut prin Brașov. Da’ mi-a luat mult și bine să pricep cantitățile. Că toate cărțile de bucate funcționează pe sistem de căni de toate dimensiunile și cam toate tipurile de linguri care vă trec prin cap. Drept e că unele rețete au și traducere în sistemu’ metric, da’ io nu-s în stare să măsor nici să mă bați 2 mililitrii de sare. Drept urmare, mi-am întrebat gazda ce-i cu cănile, ligurile si alte chestii de mai erau scrie pe acolo. Și mi-o arătat. Niște chestii care semănă cu tigăile/oalele/cratițele din seturile de oale de jucărie. Care au scrie pe ele chestii gen 1 cană/lingură/linguriță/ bla bla. Relativ logic. Cred.

Da’ chestia la care i-am găsit cel mai greu logica e prețu’ la benzină. Despre care am întrebat la un moment dat de ce se schimbă de la o zi la alta. Și mi s-a explicat că-i după cum bate vântu’. Pardon, după zilele săptămânii. Pe sistemu’ nu vrei să cumperi benzină în uichend. Asta trecând peste faptu’ că prețu’ m-a speriat. Până m-am prins că aci nu se afișează prețu’ la kil de benzină. E la o unitate de masură care se traduce foarte greu în litrii.  Și am mai aflat că un plin de benzină ajunge pentru o distanță care se traduce foarte greu în kilometrii. Și că distanțele se cam măsoară în ore.  Da’ nu-i bai. Până plec acas’ mă obișnuiesc eu cu astea. Sau invers. Nu m-am hotarât încă.

Sănătate la găini!

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

