Turnul Babel

Teoretic, când descaleci într-o țară, te aștepți ca toată lumea, ok, aproape toată lumea, să vorbească limba din țara respectivă. Asta dacă nu nimerești într-o zonă eminamente turistică, unde fiecare vorbește ce limba îi trece prin cap. Chestie cu care îs semiobișnuită, având în vedere faptu că trec prin centru’ Brașovului aproape zilnic. Numa’ că, după ce ieși din zona turistică, la fel de teoretic, limba vorbită ar trebui să fie cam una singură. Da’ asta e partea teoretică. Practic, am nimerit în Turnu’ Babel. La propriu. Carevasăzică, dacă vrei să înveți toate limbile pământului tre’ să pierzi o zi într-un supermarket pe aici. Sau in metrou. Că în juma de oră cat m-am plimbat cu metrou’ am auzit cam toate limbile despre care știu cum sună. Și îs destul de multe. Partea bună e că nimeni nu reacționează aiurea când aude ceva cuvinte în limba lui de acas’. Ok, mai nimeni, că am avut și o experiență puțin bizară cu un nenea care s-a uitat la mine ca la o casă arsă vr’o 2 minute, după care a glăsuit „Uau, alți români”, de parcă ar fi descoperit că totuși există viață pe Marte.

În altă dezordine de idei, am o mare problemă cu semafoarele. Care de obicei îs plasate pe partea ailaltă de intersectie. Pentru mașini. Si au ceva legătură și cu pietonii în anumite cazuri. Nu mi-e foarte clar în care cazuri, da’ descopăr eu. Semafoarele pentru pietoni in schimb, îs o altă poveste. Adicătelea nu funcționează pe sistem roșu – verde. Funcționeaza pe sistem mânuță – mânuță care clipește – omuleț. Și au buton. Adicătelea dacă nu-l apeși, pe el butonu’ care este, stai și te uiți la mașini până ți se acrește, că semaforu’ n-o să-ți arate omulețu’. Sâc! Da’ m-am prins cum funcționează autostrăzile. De pe scaunu’ din dreapta spate, logic. Care ele autostrăzi îs multe și luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuungi. Și au plăcuțe, bine, plăcoaie, verzi și albastre. Și din când în când panouri cu beculețe pe care scrie chestii.

Mno, ceasuri bune.

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

