Din capitolul

Românico, te iumbesc, azi ne facem pașaport. Și cum logica mea de om conectat la internet 90% din timpul în care sunt trează (adică nu dorm), zice că dacă vrei să aflii ceva îl întrebi pe goagăl, asta am și făcut. Amu’, io vroiam de fapt să aflu unde tre’ să-mi deplasez fizicu’ și ce tre’ să car după mine. Mno, am găsit pagina serviciului pașapoarte. Super mișto făcută. Varză. Scrie cât costa pașaportu’.  Și că cererile se tipăresc automat în momentul depunerii actelor la ghișeu. Și adresa la care tre’ să ajung. Și programu’. Decât că…. sufletu’ documente necesare și nu zice dacă tre’ să mă deplasez în altă parte să plătesc taxele. Eh, după ce m-am holbat 10 minute la susnumita pagină, am descoperit cu stupoare că la fiecare taxă era un asterix. Care la sfârșitu’ paginii, mic, mic, mic de tot îmi explică_că taxele se plătesc, în funcție de contracte, la unitați specializate, și îmi zice să mă duc pe pagina prefecturii. Care pagină apare scrisă undeva.

Mno, ajungem pe pagina prefecturii. Care pagină îmi explică, cu greu, că îmi tre’ buletinu’ în original. Și dacă pe buletin nu e scris numele părinților (adică, pe bune, există asemenea buletine?) îmi tre’ și ceferticatu de născare. Tot original. Nu zice nimeni nimic de copii. Dupe care îmi explică_că o taxă se plătește la trezorerie și una la CEC. Genial, care este. Decât că undeva, pe nu mai știu care pagină, scria că taxele se pot plăti și la ghișeele de la serviciu’ pașapoarte. Numa’ că nu scrie nimeni nicăieri ce program au susnumitele ghișee.  Motiv pentru care, bănuiesc_că va trebui să fac o vizită de cercetare la serviciu pașapoarte să aflu mai multe. Chestie pe care, de fapt, am vrut să o evit. Asta ca să nu mă trezesc cu niscai surprize. Nu de alta, da’ în stilu’ caracteristic al românilor, program după amiaza e doar miercurea. Mno, țineți aproape, bag de samă că luni o să mai am ceva de comentat despre tema asta (foarte probabil o să vă explic că am găsit lacătu’ pe ușă).

Hai sănătățuri!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

3 comentarii

  1. nu cred ca trebuie sa te deplasezi decat pana la serv pasapoarte, unde o sa platesti cam toate taxele- distractie placuta🙂

    Răspunde
  2. viru'

     /  11/02/2012

    ‘ai noroc!

    Din exper’enta pot spune ca daca esti in strainezia si te duci la consulat aka ambasada, e mai simplu. Adica dai banu’, cererea si originalele sa faca ei copii (fotocopii care este, nu te gandi la „perverstitati”), si te suna ei sa mergi sa iti ridici noua proprietate cand e gata.

    E cazu’ la tine?

    Ristecpa

    Răspunde

Lasă un răspuns

