Nedumereli

Doamnelor, domnişoarelor, bă băieţi. Io de când mă ştiu pe pământu’ ăsta am fost un pui de Gigi Contra. Adicătelea nu’s în stare să fac o chestie că „aşa se face”. Carevasăzică îmi tre’ un motiv bun. Şi cum mă întreba Maman pe feisbuc azi drăguţă dimineaţă dacă n-am chef de şmotru în plus (ceea ce n-am) mi’am adus aminte de o nedumereală mai veche de a mea. Adică… de ce se face curăţenie generală înainte de sărbători (oricare ar fi ele)? Că pricep că tre’ făcut şmotru…. câteodată. Da’ nu pricep de ce înainte de oaresce sărbătoare. Că românu, bine, de cele mai multe ori românca, se apucă de întors casa cu curu’ (scuzaţi cuvântu’ casă) în sus cu o săptămână înainte de sărbătoarea ce urmează a fi sărbătorită, şi râneşte de’i ies ochii, după care…. cu vr’o doo zile înainte de sărbătoreală se apucă de făcut mâncare. Şi face românca mea vr’o tri feluri de ciorbe, şi fripturi, şi sarmale, şi vr’o  zece prăjituri. Că să fie. După care mai râneşte o zi în bucătărie. Că vorba ‘ceea: trubuie să fie lună tot. Dupe care urmează sărbătoarea. Care de obicei se lasă cu chefuri, vizite, musafiri, mese întinse… bla blauri şi, lojic mizerie. Motiv pentru care, casa tre’ întoarsă din nou cu susnumitu’ deriere în sus, şi rânită din nou. Şi tr’e sortată mâncarea din frigider.  Şi parte din ea ajunge la gunoi, că nu-i mai tre’ nimănui. Apăi asta nu se numeşte „Co’perativa munca in zadar”? …

Şi ce nu mai pricep iar, e de ce-i apucă pe rumâni bisericeala tot înainte de sărbători.  Da’ asta e altă mâncare de peşte. Şi subiect pentru altă poveste.

Hai sărbăutori fericite!

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

10 comentarii

  1. ada

     /  18/04/2011

    Pentru ca femeia romana este…proasta. Ca asa facea si bunica de la tara. Se cheama munca in zadar, dar daca vede vecina ca nu am 3 covoare si 4 perdele pe sfoara? Io nu fac nici miel nici 100 de praji. Exista magazin. Iar curatenia, doamne iarta-ma, se face in fiecare saptamana. Su uite asa, dupa ce femeia trage inainte de sarbatori, suporta si enspe mii de vizite galante si dupa aia e rupta si epuizata.
    Inainte de Craciun am incercat si eu marea cu sarea, sa frec mocheta din camera cu peria si cu Biocarpet. Atunci am inteles de ce aveau sclavi in Roma antica.

    Răspunde
  2. virusu

     /  18/04/2011

    noroc!

    Din experienta decid ca e mai simplu sa intri in fuga la mag, (cum zice ada), sa iei un cadou in spiritu’ sarbatorii (a se citi o spirtoasa zdravana) si sa te duci in vizita. For obvious reasons. Nasol la vizita e ca la un mom dat trebe sa pleci (cineva sa numere cate variante de poteci exista).
    Daca nu te tine, da’ insisti sa te mucesti de bucurie ca e rosu in calendar, atunci faci curat si chemi lume, si faci curat iara.
    La alegere

    Hai bafta, ca succese au doar tocilarii

    PS: mai ai o saptamana (aproape) sa te decizi

    Răspunde
  3. Deci, problema curateniei majore inainte de Craciun si Pasti e precum baia anuala pe timpul Inchizitiei. Adica cum o dai, cum o sucesti, tot o treaba religioasa ramane…
    Dar daca Domnul face atatea minuni, nu ar putea face si una mai mare ca sa se faca curat in toate casele? Macar de doua ori pe an.

    Răspunde
    • Pfuiii, s-a trimis comentariul neterminat!!!
      Sa continui deci: ziceam ca la tara e belea mai mare! Nu ma credeti? Pai curatenie in sase camere, vreo doua holuri, baie, bucatarie sopru, cotete, curte, pana si cusca lui Labus tre’ varuita ca si pomii de altfel! Ufff, sarbatori fericite tuturor!

      Răspunde
  4. Sărbători luminate!

    Răspunde
  1. Ce-ai face dacă… ai deveni femeie (barbat)? | Blogul lui Nea Costache
  2. O nouă carte pentru copii! | Blogul lui Nea Costache
  3. BOR – alături de poporul pe care îl păstorește? | Blogul lui Nea Costache

Lasă un răspuns

