Ceasu’ rau, pisica 13……

Mno, dragii mei, cum va povesteam mai demult (sau am vrut sa va povestesc), io nu ma impac cu muncile agricole, da’ de loc, de fel si de nici o culoare. Singura chestie care e digerabila din punctu’ meu de vedere se numeste ca e uscat iarba cosita, carevasazica, facutu’ fanului.  Eh, si dadu’ strigare nea’ Ion imparat, mare latifundiar, propr’etar a una bucata petec de faneatza situata strategic la vr’o doisp’ce kilometrii departare de o asezare omeneasca numita sat, si la vr’o  cinspe de casa susnumitului (o sa aflati mai tarziu de ca va interesa chestia asta), ca a crescut iarba sufisant si ca urmeaza a-i fi scurtata iezistenta pe meleagurile mioritice.  Adicatelea  m-a sunat tata sa ma anunte ca face fanu’. Si cum ii sta lui in obicei m-a sunat ieri pe dupaamiaza sa nu-mi fac planuri pe ziua de azi. Si daca vizualizati blogu’ de ieri o sa aflati de ce m-au luat durerile de cap.

Deci, vorbit cu mama, iesplicat lu’ mama ca shalele mele is inca fragile si nu le incanta deloc ideea, promis mama ca o sa fiu incartiruitala bucatarie, si cu inima indoita m-am dus. Si aveam io o vaga senzatie ca ar trebui sa stau acas’, da’ io mi’s copil cuminte si ascult de parinti.

Azi draguta dimineata, cand am facut io ochi pe la vr’o 7 ashea, soarele zambea vesel, pasarelele ciripeau si cumnatu’ prop’retate personala ma astepta cuminte in masina. Pe drum deja incepusem sa salivez la ideea ca o sa reusesc sa-mi aduc tegumentele la culoarea de vara si ca o sa apuc sa fac o baie in garla aia mare si adanca si cu apa receeeeeeeee sloi. Si m-au tinut visarile pana am ajuns la tata. Ca mi s-a parut mie ca ceva nu era cam in regula, da’ nu-mi dadeam seama ce anume. N-am prins juma’ de ora mai tarziu, cand am ajuns la faneata: am sarit din masina direct intr-o balta. Deci sufletu’ baie. Fumez o tigara si ma apuc de descarcat masina. Si imi da cu virgula, deci:

„Mamiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, ce avem de mancare??!!!!!!!!!”

„Pai varza calita si niste carne prajita.”

„Gata prajita?”

„Da”

„Si io ce fac azi aici?”

Faza la care ma mere zambeste si-mi arata furca „Sau stai la plaja.”

Ihi, a dreaq plaja ca ma face mon pere cu nervii nervosi. Trec peste dezamagirea cu numaru’ doi si ma apuc de crosetat iarba. Dupa vr’o juma de ora nu ma mai durea nimic, soarele inca mai zambea vesel, motiv pentru care am renuntat la tricou. Dupa alta juma de ora ma striga mama:

„Uita-te in spate!”

Ma intorc, ma uit pe jos: iarba (moaaaaaaaaaaama ce surpriza), ma uit in sus: nori tata, da’ d’aia negriiiiii si suparaaaaaaati (moaaaaaaama, asta da surpriza).  Ma gandesc in sinea gandului meu ca bate vantu’ si o sa plece tai tai norii aia mari si negrii. Da’ dupa 5 minute mi-am adus aminte de un batran din sat de la tata care mi-a zis mai dedemult ca in padure nu te ocoleste ploaia. Si avea dreptate. Drept urmare, intr-o ora aproape tot fanu’ avea doo calitati: era semi ud si in car. Numa ca, iarba uda+pamant ud bine+ car+fan mult in car=probleme. Ca sa va spui. Ca o vrut tata sa mute caru’ mai aproape de ultima adunatura de fan catre tre’ia incarcata. Decat ca trebuia sa treaca printr-un sant.  Sant prin care a mai trecut de ‘j de mii de ori. Numa ca atunci nu plouase. Siiiiiii, nenea caru’ a ramas intepenit in sant si n-a mai vrut sa ne miste nici d’al dreaq. Eh, la faza asta, de obicei  chemam vecinii in ajutor. Numa’ ca cle mai apropiat vecin era la doisp’ce kilometrii. Pe cale de consecinta, vr’o ora am impins la car, la masina, la car&masina pana am reusit sa le aducem pe un loc drept.

Da’ am reusit sa ajung acas. Relativ intreaga. Numa ca am tegumentele tot la culoarea de iarna. Si durerea de sale s-a intors.

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

3 comentarii

  1. daca n-ai stare.. nu mai bine stateai tu acasica? linistita?

    Răspunde
    • Athe

       /  14/07/2009

      Asa-i Croco, da’ daca m-a mancat in…. tre’ia sa ma scarpin, nu?!

      Răspunde
  1. Leapsa aleatorie « Blueangel’s Blog

Lasă un răspuns

