Balanganeala

Se face ca din cand in cand, pan’ mirobolanta nostra tara, se balangane pamantu’. La propriu. Ultima data cand s-o intamplat asta a fo’ acu’ vr’o 4 ani …. parca. Ca nu-mi aduc bine aminte.  Da’ imi aduc aminte ca nu ma mutasem de mult in apartamentu’ in care inca imi mai petrec noptile. Si-mi mai aduc aminte ca nu ma obisnuisem inca atat de bine cu sunetele si vibratiile din juru’ blocului incat sa pot sa le ignor.  Ca sa va spui. La vr’o 10 metrii de blocu’ subsemnatei se iezista un pod care era folosit pe vremea respectiva pe post de ruta pentru tiruri. Si la vr’o suta de metrii (in alta directie) se iezista drumu’ de fier. Amu’, de cate ori trecea vr’un marfar ori vr’un tir mai ticsit vibra blocu’.  Ce-mi mai aduc aminte e ca, de la mine din camera se simteau mai bine marfarele si de la frate-miu din camera se simteau mai bine tirurile.

In noaptea cu pricina se facuse de amiaza noptii si io nu puteam sa adorm. Dintr-un motiv sau altu’ ma stresa groaznic de rau usa de la camera. Ca aveam usa d’aia cu geam. Care geam nu era fixat foarte bine. Si zdranganea daca era curent sau daca trecea vr’un tren mai hotarat. Si cand eram in starea aia ‘a mai dulce, cand ma toropea somnu’ si incepeam sa visez o inceput sa zdrangane geamu’ de la usa si sa ma legene cineva cu tot cu pat. Nimic iesit din comun avand in vedere cele mai sus mentionate. Da’ avand in vedere ca leganatu’ asta dura mai mult ca de obicei mi-a trecut prin cap ca astia de la CFR au ramas fara locomotive si au legat mai multe vagoane la trin. Dupa care mi-a trecut prin cap ca-i cutremur. Dupa care m-am intors pe partea ailalta si-am adormit. Da’ fericirea mea n-a durat prea mult, ca, dupa vr’o 5 minute mi-a sunat telefonu. Am deschis un ochi suficient cat sa vad numele apelantului. Era lover boy. Pardon, boyfriendu’ meu (aveam si ashea ceva pe vremea aia):

„Ce faci?”

„Dooooooooooormmmmmmmmmm!!!! Adica dormeam 😈 „

„Pai cum poti sa dormi?”

„Pai e miezu’ noptii. Dimineata ma duc la munca. Deci dorm!”

„Da’ a fost cutremur!!!!!!!!!!!!!!”

„Asa, si????????????”

„Pai cum poti sa dormi dupa cutremur?”

„Ca mi-e soooooooooomn!!!!!!!!!!”

„Da’ nu te-ai speriat?”

„De ce?”

„Pai a fost cutremur. Si noi am iesit in fata blocului.”

„De ce?”

„Ca a fost cutremur.”

„Da, A FOST. Si mie mi-e somn. Vorbim maine.”

„Tu cand o sa mori o sa mori in somn.”

A doua zi, gloata de muieri din birou discutau disperate despre cutremur. Si despre cum s-au speriat ele. Si despre cum una care statea la etaju’ 4 vazuse cum se misca blocu’. Ca ea era la inaltime. Si la ea la etaju’ 4 se simtise mai tare cutremuru’. Si cum si-au adus ele aminte de cutremuru’ din ’77 (sorry, eram scrisoare de amor pe vremea aia). Si cat de ciudata is io, ca pentru mine cutremuru’ a intrat la capitolu’ „fapt divers”. Pana s-a terminat isteria cu cutremuru’ (adica vr’o doo saptamani) io si frati’miu am fost ciudatii natiunii, fin’ca si susnumitu’ a avut aceeasi reactie ca si mine.

As’ara pe cand ceteam io linistita si ma gandeam ce bine mi-ar sta in balansoaru’ pe care-l vazui acu’ vr’o juma’ de an acas’ la un amic, am simtit ca incep sa ma legan. Si ma gandeam ca imaginatia mea devine mult prea bogata, da’ bagai de sama ca mi se misca perdeaua. Fara motiv. Si mi-a trecut prin cap ca s-ar putea sa fie cutremur. Da’ putea sa fie si un trin mai sanatos. Drept urmare, am cerut confirmari de la una bucata pr’etena care sta departe de surse alternative de vibratii terestre. Dupa care au inceput massurile „a fost cutremuuuuuuuuuur”. Hai pe bune, nu mi-am dat seama 😀

PS, cat de bou poti sa fi sa speli strada cand ploua?

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

3 comentarii

  1. Eu

     /  26/04/2009

    Neata.
    A fost cutremuurrrrr . 😆
    PS, cat de bou poti sa fi sa speli strada cand ploua?
    Simplu, isi luasera umbrelele cu ei. 😉

    Răspunde
  2. Marmotica

     /  26/04/2009

    Ziua buna!
    Carmen unde stai mama ? Ca eu am un vecin care spala strada azi si ploua afara de numa numa 😆

    Răspunde
  3. Athe

     /  27/04/2009

    Io vorbeam de firma minune platita de primarie sa faca curat pe strazile Brasovului 😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

