Instincte

Pe vremuri de mult apuse cand omu’ era vanator de soi, se intampla din cand in cand sa trebuiasca sa fuga de vanat.  In timp stramosu’ nostru a descoperit, ca de cele mai multe ori, cel mai sigur loc e in copaci.  Si chestia asta a ramas bine infipta in constiinta colectiva a rasei umane: cel mai bine e sa fi sus (si la propriu si la figurat).

Pe vremuri nu foarte de mult apuse, adeca ieri, subsemnata isi deplasa fizicu’ impresionant cu viteza ardeleneasca spre domiciliu prop’retate personala.  De 5 ani, drumu’ meu spre casa trece pe o straduta. Straduta frumoasa, mica, cu castani pe margine. Pe stanga (in directia de mers spre casa) e un parc, cu banci si copaci mari si alei pietruite, care parc are proprietatea de a se termina in fata unui liceu. Pe dreapta, un gard, inalt de vr’o juma’ de metru (partea de beton) cu una bucata continuare de fier. Gardu’ asta are propr’etatea de a separa trotuaru’ de alt parculet dotat si asta cu banci si copaci.  Eh, ieri in deplasarea mea spre domitzil, era sa-mi iau un picior in gura pe susnumita straduta. Amu’ la aia un metru si-un zambet ai mei nu-i chiar greu sa te trezesti cu un picior pe post de scobitoare. Problema e ca, in fata mea pe strada nu era nimeni. Pe sus numitu’ gard in schimb, erau vr’o 15 elevi ai susnumitului liceu si unu dintre ei s-a dezechilibrat si ca sa-si recapete echilibru’ a inceput sa dea din picioare. Ghinionu’ meu ca treceam pe acolo in momentu’ ala. Tre’ sa mai precizez faptu’ ca toaaaaaate bancile din parcurile descrise mai sus erau goale. Pe cale de consecinta, instinctele sunt inca vii in tanara generatie.

Tot omu’ se naste cu instinctu’ suptului. Adica_cand iese din mizda pasii bebelu’ oracaie de trei ori, ii baga ma-sa sfarcu’ in gura, suge vr’o 5 guri de lapte si adoarme. Si asa creste omu’ mare. Cand incepe bebelu’ sa aiba ceva dinti, i se pune interdictie pe supt, si cica omu’ cam uita de instinctu asta. Vorba vine 😀 .

Amu’ sa nu va duceti cu gandu’ la 69 sau alte pozitii din kama-sutra, ca nu despre asta vroiam sa scriu si nu ma’ntereseaza cine ce face sub plapuma.  Ca plimbadu-ma ieri pe strazi pe la ora la care se cam termina cursurile la toaaate liceele din zona, dau cu ochii de 4 demoazele eleve de liceu. Nimic iesit din comun pana aici, numa ca din alea 4 nici una nu scotea un cuvant pen’ ca aveau gura ocupata. CU SUZETE. Vorbesc de suzete d’alea de care folosea tot neamu’ meu sa calmeze una bucata nepot in varsta de UN AN.   Pe cale de consecinta, instinctele sunt inca vii in tanara generatie.

Pe sistemu’ „de cand s-a inventat fuga is cel mai bun la bataie” omu’ a invatat la un moment dat ca, cel mai usor mod (uneori) sa scapi de probleme e sa fugi.

Ajunsa azi in Livada Postei am sesizat ca toata lumea se misca ceva mai repede ca de obicei. Ciudat, in livada de obicei se sta. Dupa trei pasi am sesizat problema. Putzea a hoit. Toti fugeau sa scape de miros. Inclusiv subsemnata. Pe cale de consecinta, instinctele sunt inca vii, nu numai in tanara generatie.

 

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

4 comentarii

  1. Ada

     /  18/03/2009

    Fetili erau pa trend 😆

    Răspunde
  2. Mda, păcat că pentru unii instinctele astea devin „extincte”, ca să zic aşa. Mă uit numai la câţi traversează aiurea şi se pomenesc cu maşina lângă ei fără să o vadă…

    Răspunde
  3. jasmin

     /  18/03/2009

    Mi-ai adus aminte de o intamplare de prin liceu. Mergeam spre statia de autobuz si pe trotuar de fapt in mijlocul lui era un stalp din beton pentru iluminatul public. Cum eram adancita in ganduri mergeam cu capul putin plecat si n-am vazut stalpu’ dar fix cu 2-3 cm in fata lui m-am oprit. Cred c-oi fi avut raze din alea cum au liliecii de mi-am dat seama ca altfel imi pocneam capatana.

    Răspunde
  4. cata055

     /  18/03/2009

    Ehe… eu mi-am luat de vro’ 2 ori stalpu in brate… in situatii de gen:))

    Răspunde

Lasă un răspuns

