Criza de corectitudine.

Fabrica in care dau cu sapa e plasata in Scheii Brasovului.  Frumos locu’ da’ are o meteahna. Adica doo. Strazile is foarte inguste si nu prea gasesti locuri de parcare.  Pe post de cale de acces (oficiala) in/din cartier is doo strazi.  Pe vremuri de muuuult apuse, pe astea doo strazi se circula normal, pe doua sensuri de mers si n’avea nimeni nici o problema. Ca nu erau prea multe masini.  De cand se inmultira susnumitele hedilii brasovenesti au testat j’de solutii pentru descongestionarea traficului in zona. Si pentru parcari.  In prima faza au incercat sa largeasca strazile. Si au si reusit. Cu 10 centimetrii pe fiecare banda. Da’ din pacate pe sub Poarta Schei nu incape decat o masina. Cah. Au facut strazi cu sens unic_cand p’o parte, cand pe alta, au incercat sa restrictioneze traficu’ prin zona. Nimic nu merge.  Deh, centru vechi, toata lumea vrea sa-l vaza si cam toata lumea a uitat cum se merge pe jos.  

In zilele noastre pe strada care trece pe langa fabrica subsemnatei e sens unic dinspre Schei spre oras. De vr’o 5 ani (cred) pe partea stanga, pe toaaata strada is semne cu „Oprirea interzisa ” si sub „se ridica masinile”.  De cand au aparut semnele toata populatia care are treaba prin zona la ignora. Au tot venit ceva tablagii, s-au uitat, cre’ ca au dat si ceva amenzi si au plecat.  Si semnele se ignorau in continuare. Acu’ vr’o 4 ani a venit o depesha de la politie care zicea ca, daca tanti fabrica trimite la ei o hartie oficiala cu nume prenume angajat, model, culoare si numar inmatriculare masina propretate angajat, aia de pe lista o sa poa’ sa parcheze pe strada fara probleme. A trimis fabrica hartia respectiva, politia a trimis inapoi neste tzidule de lipit pe geamuri si toata lumea a fost fericita.

Dupa cum bine se stie, orice minune tine trei zile.  Eh, minunea asta a tinut ceva mai mult, ca:

Luni au aparut neste angajati de pe la drumuri si hopuri dotati cu neste pari pe care i-au batut in betoin pe marginea trotuarului dintr-un cap in altu’ al strazii. 

Marti au aparut niste caini politisti comunitari, care s-au holbat vr’o juma de ora la strada si au plecat. Dupa vr’o ora suna telefonu’:

„Bei, care ti-ai parcat loganu’ in fata geamului?” (era portaru’)

„Pai noi n-avem masini!”

„Pai uita-te pe geam, poate iti dai seama al cui e, ca-l salta.”

Ma uit pe geam. O masina de plimbat automobile, dotata cu trei handralai se chinuia din toate suruburile sa ridice un logan. Ma uit la numaru’ de inmatriculare, gandesc, imi da cu virgula, da’ sun si io la cine stiam ca are logan. 

In plin proces de gandire intr-a sefa-mea.

„Fetelor, au venit unii sa prezinte un program de oameni ‘telighenti. Care vine sa-l vada?”

Dragele mele colege, s-au gandit ca n-au chef de asa ceva si m-au oferit voluntar. Ies cu sefa-mea din birou, si pan’ sa ajungem la birou’ ei ii povesteam ce misto au ridicat astia masina.  Intru in birou la sefa-mea si dau cu ochii de doi neni. 

„Buna ziua!” (eu)

„Buna ziua!” (ei).

Cre’ ca m-am cam strambat la bietii oameni, ca, unu a tinut sa precizeze:

„Stiti, am mai fost si anu’ trecut aici……” 

Ahaa, deci d’asta imi pareati cunoscuti. Gandesc problema, si-mi aduc aminte: bucuresteni. 

„Nenea, unde ai parcat?”

„Pai peste drum!😀 „

„Pai du-te si muta-ti masina ca pleci cu trinu’ acasa😀 „

Deci, prezentare amanata pana gaseste nenea un loc de parcare. Ma duc in birou, imi aprind o tigara si ma holbez pe geam. Nenii saltasera doo masini. 

Prezentatoru’ a cauta juma’ de ora un loc de parcare, m-am uitat la program vre’ 3 ore, i-am facut pe bietii oameni cu nervii, i-am explicat sefa-mii ce-mi place si ce nu-mi place la program (cu ei de fata) si m-am carat acas. 

Miercuri dimineatza scandal in firma, revolutie, 6 insi vroiau sa-l linseze pe portar ca nu i-a anuntat ca le ridica masinile. Bineinteles ca toata strada era iar  plina de masini. Pe la vr’o 10 au aparut iar nenii comunitari. Pe la 14 astia cu ridicat masinile. Bineinteles ca iar au plecat cu 6 masini. 

Joi nu mai era nici o masina parcata prin zona. Cre’ ca toata lumea a descoperit taxiurile. 

Amu’, io stiu ca pe roman nu-l apuca corectitudinea brusc, drept urmare ma astept la ceva schimbari prin susnumitu’ cartier. Promit sa va tin la curent.

Articolul precedent
Articolul următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

