Pi lula

Dupa cum bine stiti de 4 zile ma boxez cu o raceala. Pana acu’ scoru’ e 3 – 1 pentru ea.  Da’ azi a venit ma mere acas’ cu ceva aliati, adeca neshte pi lule. Din lipsa de activitate m-am gandit ca ar fi cazu’  sa cetesc ceva inteligent.  Partea proasta e ca singura chestie care mi-a cazut in mana o fo’ prospectu de la pilule.  Si m-am cam speriat. Ca zice prospectu’ cam asa:

comprimate a 20 mg

Compozitie: Un comprimat contine bromhidrat de dextrometorfan anhidru 20 mg sub forma de bromhidrat de dexometorfan monohidrat 21.02 mg si excipienti: lactoza, celuloza microcristalina, talc, stearat de magneziu.

Adica, in 20 de mg de chestie is bagate 21.02 mg de alta chestie si inca 4 alte chestii despre care nu se iespliciteaza gramaju’.  A dreaq fizica😀  . Inca nu mi-am dat  seama daca ceva din compozitie mushca da’ promit sa revin cu precizari.

Grupa farmacoterapeutica: antitusive, alcaloizi din opiu si derivati.

Cum adica „din opiu” bei? Ca daca e sa ma iau dupa ce scrie pe cutie chestia asta ar trebui sa ma ajute sa nu mai tusesc nu sa ma duca instantaneu in Nirvana.

Interactiuni:

Asocieri contraindicate:

IMAO neselective si IMAO A selective – risc de aparitie a sindromului serotoninergic, manifestat prin diaree, tahicardie, hipersudoratie, tremor, confuzie mentala, coma.

Adicatelea poci sa dau coltu’ daca iau chestia asta cu IMAO.  Deci, daca nu pricepeti ce scriu, dati-mi de stire, ca dupa confuzia mentala urmatoru’ pas e coma. Daaaaaaaaaa’, ce mama dreaq e IMAO?

Asocieri nerecomandate:

Alcool etilic – potentarea de catre alcoolul etilic a efectului sedativ al antitusivelor centrale.

Informatia asta e folositoare. Acu’ stiu de ce m-a luat cu somn. Luai pilulele cu bere.😀

Asocieri de avut in vedere:

alte deprimante nervos centrale – antidepresive sedative, clonidina si compusi inruditi, neuroleptice, anxiolitice si hipnotice – potentarea efectului deprimant nervos central.

Adica cum adica „de avut in vedere”? Ca la mine asta inseamna ca e de bine, da’ din cate zice astia e cam de rau, ca cica imi deprima nervu’ central.

Acu’ lasand la o parte gluma si faptu’ ca n-am priceput nimic din hartia aia, am si io o intrebare pentru geniile care fac prospecte la medicamente. CE MAMA DREAQ SCRIE IN ELE BAAAAAAAAA???????? Imi aduc aminte ca avuram la un moment dat o ilustra conducatoare care era chimista pe hartie, da’ asta nu inseamna ca tot boboru’ s-a nascut chimist.  Nu puteti sa scrieti si voi pe romaneste sa priceapa si bolnavu’ de rand ceva? Ca sincera sa fiu, pe mine ma tenteaza  sa testez pi lulele pe ceva soareci sa vad reactia.

Hai sa fiti sanatosi, si nu cetiti prospectele de la medicamente ca va ‘bolnaviti de nervi/inima.

Articolul următor
Lasă un comentariu

8 comentarii

  1. Tanti Athe, fa-ti bre o prietena farmacista (daca n-ai deja) si intreab-o pe ea. Io nici nu ma mai complic. Cand mi-e rau, pun mana pe telefon: Alo! Ma doare! Ce iau? Aha. Atat? Bun, mersi, pa!😛

    Răspunde
  2. Athe

     /  11/03/2009

    Paaaaaaai de obicei stiu ce sa iau. Da’ daca n-am avut de lucru si am citit prospectu’ asa-mi trebe😀

    Răspunde
  3. Pai sa nu mai faci greseli din astea, ca ne suparam. Da?😛

    Răspunde
  4. Athe

     /  11/03/2009

    Am inteles sa traiti😀

    Răspunde
  5. Ada

     /  11/03/2009

    Erminusho mama… ia da tu telefonu lu tanti farmacista, s-o sunam si noi!!!😀

    Răspunde
  6. Ar trebui sa iti pui la lucru anticorpii. Si eu sunt intr-o vesela raceala de vreo 2 saptamani, azi acum 2 zile le-am spus ca daca nu isi vad de treaba ii concediez, prin urmare azi ma simt mai bine:)

    Răspunde
  7. Ei uite vezi, d-aia exista facultate de farmacie. De aia oamenii aia in halate albe care-ti dau medicamentele din raft se numesc farmacisti si nu „vanzatori”! De ce? Pentru ca la facultatea aia de 5 ani ei invata (teoretic! mai ales teoretic!) ce e „ala” IMAO si multe alte „bazaconii” pe care nu o sa le intalnesti nici macar in prospecte!
    Daca ar citi toata lumea prospectele la medicamente poate n-ar mai fi asa de cruda cu farmacistii si li s-ar recunoaste cat de cat gradul de cunoastere in domeniul farmaceutic.
    A… am uitat sa-ti zic ca-s farmacist🙂 dar probabil ti-ai dat seama deja.🙂
    Eu habitez undeva la tara, unde lumea ma intreaba adesea „Dar ce, iti trebuie facultate sa vinzi la farmacie!?!?” Iar despre deosebirea dintre asistent si farmacist nu mai voresc, ea nu exista in vederea unora, pe care nu-i poti convinge oricat te-ai stradui! Si discutia poate continua, dar nu vreau sa te plictisesc🙂
    Ma bucur ca am gasit un blog dragut, o sa te mai vizitez si alta data!🙂
    Sunt cu ochii pe tine!🙂

    Răspunde
  8. Athe

     /  13/03/2009

    @Kabol, anticorpii mei au vointa proprie si actioneaza cum le tuna.

    @Andrei, eu n-am nimic cu farmacistii. Am ce am cu aia care scriu prospectele, nu de alta da’ poate vrea sa stie si ingnorantu’ din mine ce chimicale serveste.

    Răspunde

Lasă un răspuns

