Daca aveam noroc in viata….

…. de bani ca de prosti eram miliardar la ora asta, aveam naveta spatiala, avion, elicopter, j’de mii de masini, motoare& stuff, case, vile, hoteluri si palatu’ Versailles cu tot ce are inauntru.

Ca sa va spui. Ca la mine e lege: cum incepe saptamana asa o ia dreaq. Si saptamana asta a inceput cu mine facand munca in folosu’ comunitatii. Rectific, a inceput cu mine dormind cu capu’ pe birou si visand la stele verzi, si a continuat cu un telefon:

„Carmeeeeeeen, viiiiiiiii pan’ la noi?”

Asta de obicei nu suna bine. Si luni a sunat a dezastru. Adicaaaaaaa cate unii dintre noi tre’a sa depuna fisele fiscale la frumusetea de agentie nationala de finante (sau cum dreaq i-o spune). Mandra care tre’ia sa faca_chestia asta la locu’ de munca al subsemnatei le-a depus. De 3 ori. Si de 3 ori au trimis-o acasa ca facuse prostioare. Si s-a gandit tanti dereftoarea de resurse umane sa ma trimita pe mine pana acolo pe motiv ca „Io nu pricep ce zice aia!” Deci, imbracat, deplasat pan’ la finante prin zapezi semitopite si noroaie (la propriu), localizat tanti „pila”, asteptat o juma’ de ora pan’ a aparut aia de pe un’ se preumblase si:

„Buna ziua, is de la nebuni!”

„Buna ziua, dati-mi discheta.”

„Ce discheta?”

„Pai le-am zis ce sa modifice si sa-mi trimita alta discheta!”

Cre’ ca in momentu’ asta m-am cam schimbat la fatza ca tanti incepuse sa se albeasca si se departa din ce in ce mai mult de tejghea.

„Cui i-ati spus?”

„Pai lu’ Alexa.” asta fiind nepoata lu’ tanti directoarea.

„Bine, spuneti-mi ce trebuie schimbat.”

„Pai aia, aia, aia si aia.”

„Multumesc, ma duc sa omor pe cineva. 😀 „

Avand in vedere faptul ca era vag trecut de ora 3 m-am carat acasa. Marti ma duc si-i explic tutei care era problema, i-o repar si o trimit cu discheta la finante. Cineva s-a executat groaznic de urgent ca pe la 10 suna iar telefonu’:

„Carmeeeeeeeeeeeeeen, nu viiiiiiiiii pan’ la noi?”

Deja ma tenta sa-mi fac testamentu’ si sa va anunt sa va uitati la stirilii de la ora shishi, sa urmariti stirea care zicea „Omorata cu salbaticie de o colega de munca.”

Iau un tranxene, imi fac cruce si cobor.  Tanti dereftoarea de resurse umane zambea galesh la mine:

„Carmen, nu te duci tu pan’ la finante, ca am trimis-o pe Georgeta, si a zis ca iar a dat eroare.”

Am coborat toti sfintii din calendar, am listat o chestie, mi-am rezolvat problemele prin birou, si da-i iar prin noroaie pan’ la finante. Ii dau discheta lu’ tanti, o verifica si…………….. yupyyyyyyyyyyyyyyyyy e bine. Ma car acas’ si dupa vr’o ora suna telefonu’ :

„Carmeeeeeeeeeeeeeeen, ai rezolvat ceva?”

Ba p’a matiiiii da, s-a rezolvat, dormi linistita.”

„Vaaaaaaaaai, multumeeeeeeeeeesc, bla bla, bla bla”

„No, hai pa, vorbim maine. 😛 „

Amu’, avand in vedere evenimentele saptamanii trecute (poate o sa va povestesc si asta intr-o zi, daca oi fi in stare) la mine in birou se gandeste de la foarte rar inspre deloc.  Eu de felu’ meu nu pot sa gandesc fara tigara in gura. Ok, delirez. Adevarul e ca gandesc mai limpede cand fumez, pentru ca de obicei imi savurez tigara cu ochii pe fereastra si parcu’ din fatza fabricii are daru’ de a-mi aprinde beculetele cu idei.

Deci, ieri, dupa ce mi-am recuperat sefa (poveste lunga) si am descoperit ca n-am nimic vizibil radiologic la plamani mi-am propus sa-mi termin TOTUSI trebile de la birou. „Trebile” = scriptologie cronica. Dupa vr’o 4 ore am renuntat ca nu-mi mai simteam mana dreapta si am facut si o batatura de toata frumusetea la deshtele care imbratisau pixu’. Si m-am gandit sa iau o pauza. Si mi-am aprins o tigara. Si mi-am aruncat ochii pe geam. Si am inceput sa gandesc. Proasta idee, fi’nca_cand sunt la munca nu pot sa ma gandesc la feti frumosi sau la cai albi sau la stele, ma gandesc tot la rahaturi legate de munca. Si cum scriam eu la procese verbale de scoatere din functiune gandurile au inceput sa-mi zboare la sediile secundare pe care urmeaza sa le vizitez peste vr’o luna. Si au inceput sa mi se incalceasca gandurile printre sedii secundare si casari si fise fiscale si declaratii 100 si impozite platite si „Bagu-mi -as picioarele, baaaaaaaaaaa, futuram meciu!” . Moment in care toate colegele mele si nea’ auditu’ (avem si d’ala) s-au albit la fata. Cineva a avut tupeu sa intrebe „Ce meci?”

„Pai sa va spui, sediile secundare are cui separat fiecare, corect?”

„Corect”

„Si declaram si platim impozit pentru fiecare in parte in orasele in care sunt, corect?”

„Corect.”

„Pai in mizda pasii de viata ca am depus TOATE fisele fiscale la Brasov.”

Liniste, si mai liniste, foarte liniste…….. si intreaba nea’ auditu’:

„Pai nu trebuia?”

„Pai nu, ca daca declaram impozit la Cuca Macaii, la Cucuietii din Vale si la Poplaca, lojic ar fi sa depunem fisele fiscale acolo.”

Sta nea auditu’, gandeste, gandeste, gandeste si pleaca. Si se intoarce cu legea. Care lege imi dadea dreptate. Deci, sunat tuta nr 1 a fabricii (adica ‘telighenta care a facut fisele fiscale) si iesplicat problema. Da’ n-am sunat-o io, a sunat-o o colega, care, si-a insusit proprietatea descoperirii. Toata povestea asta s-a lasat cu „Carmeeeeeeeeen, nu viiiiiiiiiii panaaaaaaaa joooooooooooooooos?”

Deci, o trebuit sa despart 656 de fise fiscale pe sistemu’: 25 la Cucuietii din Deal, 32 la Cucuietii din Vale, 153 la Cuca Macaii si 93 la Poplaca. Da’ numa’ din mai, ca de atunci a intrat cretinatatea asta de lege in vigoare. Si a prestat subsemnata vr’o 3 ore suplimentare & in folosu’ copmunitatii in timp ce  ‘telighenta artificiala dotata cu ceferticat de ieconomist le bombanea pe alea de la finante ca de ce i-au primit fisele daca nu-s bune (no com.) si pe sefa ei proprie si personala (recte dereftoarea de resurse umane) ca s-a carat acasa. Toate alea 656 de fise fiscale tre’ rectificate. Da’ la asta o sa ma gandesc azi, sau maine, sau alta data.

Acu’ o plecat cineva in delegatie importanta pe la finante in localitatile sus mentionate si io ma rog sa nu care cumva sa se trezeasca cu ceva orori. Ca daca se intampla asta garantat o sa ma lipesc de vr’o deplasare. Si mai si omor pe cineva.

Si daca tot am vorbit de fise fiscale, nu uitati de 2%.

PS, Adaaaaaaaa, am reusit sa scriu 😀

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

1 comentariu

  1. Ada

     /  05/03/2009

    Da, iti inteleg nervisorii!!! Mai da din cand in cand cu colegii tai de pamant, se pare ca unii n-au ce cauta pe posturile lor, desi par ‘telectuali!
    Si io fac de toate, o gramada de nu mi-s in atributiuni, dar nu se sare calul…
    Ma bucur ca ai reusit sa scrii! Daca nu te mobilizai, iti dadeam la lepse de sa-ti ajunga pentru inspiratie toata luna! 😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

